veelgestelde vragen
_______
1. Wat doen jullie?
Wij zijn een non-profit organisatie en verbinden hbo en wo studenten en (young) professionals met diverse achtergronden, met bedrijven die op zoek zijn naar divers talent. Door het delen van vacatures en evenementen binnen ons divers netwerk of door (in samenwerking met bedrijven) seminars en Ongekende Talentenmarkten te organiseren, verbinden wij verschillende netwerken met elkaar. Daarnaast adviseren wij bedrijven hoe zij divers talent kunnen werven en selecteren om de inclusie en diversiteit binnen de organisatie te bevorderen. Vaak gaan wij een langdurige samenwerking aan met bedrijven om de zichtbaarheid van bedrijven te vergroten en de instroom van divers talent te bevorderen. Naast het verbinden van bedrijven met divers talent organiseren wij ook workshops, gericht op persoonlijke en professionele ontwikkeling van studenten en (young) professionals.
2. Hoe verbinden jullie bedrijven met divers talent?
Wij delen vacatures en evenementen binnen ons netwerk, om hbo en wo studenten en (young) professionals met een diverse achtergronden te werven. Studenten en (young) professionals kunnen zich via onze website aanmelden of via onze website solliciteren, en wij sturen de informatie door naar het bedrijf. Daarnaast organiseren wij (in samenwerking met bedrijven) seminars, workshops en Ongekende Talentenmarkten.
3. Zijn er kosten verbonden aan het delen van vacatures en evenementen binnen jullie netwerk?
Wij zijn een stichting en hebben geen winstoogmerk. Echter, om de continuïteit en duurzaamheid van de organisatie te waarborgen, zijn wij genoodzaakt om een vergoeding te vragen voor onze onkosten.
4. Via welke kanalen worden de vacatures en evenementen gedeeld?
5. Welke informatie hebben jullie nodig om de vacature of het evenement te delen?
Wij hebben de (vacature)tekst nodig en de (vacature)tekst dient inclusief te zijn, uit de tekst moet uiteraard blijken dat kandidaten met diverse achtergronden welkom zijn. Mocht er een flyer zijn gemaakt voor het evenement, dan kunnen wij deze ook gebruiken voor de promotie van het evenement.
6. Hoe ziet de procedure eruit?
Mail het verzoek naar info@ongekendetalenten.nl of vul het contactformulier in. Mochten wij nog vragen hebben naar aanleiding van het verzoek dan nemen wij binnen twee werkdagen contact op met de organisatie. Als voorwaarde geldt o.a. dat de organisatie een actief diversiteitsbeleid voert en inzet op een inclusieve organisatie. Vervolgens zullen wij per mail de afspraken e-mailen, dan wel een offerte opstellen. Indien beide partijen akkoord gaan met de afspraken en/of de offerte, zullen wij de vacature of het evenement plaatsen op onze website en promoten via onze social media kanalen. De kandidaten kunnen via onze website solliciteren of ons in de cc zetten als zij de sollicitatie per mail moeten versturen. Als de kandidaten via onze website hebben gesolliciteerd, sturen wij na de uiterste sollicitatiedatum de sollicitaties door naar de organisatie. Zodoende kunnen wij het sollicitatieproces monitoren, de belangstelling in de vacature in de gaten houden en de promotie, indien nodig, aanpassen.
7. Hoe lang van te voren zouden we contact moeten opnemen?
Dit is afhankelijk van het aantal kandidaten dat geworven moet worden en het functie-profiel. Wij bevelen aan om ruim voor de uiterste sollicitatiedatum contact met ons op te nemen zodat er voldoende tijd is om de vacature promoten. Om u en onze doelgroep zo goed mogelijk te bedienen, is het wenselijk dat de uiterste sollicitatiedatum minstens vier weken vooruit ligt. Indien dit niet het geval is, kan er in overleg een afweging gemaakt worden. Spoedgevallen zijn mogelijk, neem hiervoor contact met ons op via info@ongekendetalenten.nl of het contactformulier en vermeld o.a. 'spoed' in het onderwerp.